Data Driven Marketing
Studenten: 1e jaars studenten van de opleiding Commerciele Economie. Niveau: HBO Saxion. Startmoment: mei. Duur: 10 weken.
In deze praktijkopdracht gaat het over digital marketing voor een klant. De studenten zullen in 7 weken tijd een online strategie ontwikkelen na het uitvoeren van een marktanalyse. Op basis van deze strategie zullen ze verschillende aspecten verder uitwerken, zoals de gewenste customer journey, diverse contentstukken, online campagnes en een verbeteringsplan (gebaseerd op inzichten verkregen uit webstatistieken).
Binnen dit project zullen de studenten wekelijks met hun eigen groep werken aan diverse deeltaken.
De student doorloopt gedurende het vraagstuk alle fasen van het online marketingproces. Concreet houdt dit in dat de student een situationele analyse uitvoert en vervolgens een online strategie vaststelt. De gekozen strategie wordt vervolgens tactisch uitgewerkt en verder verfijnd.
We verwachten dat de opdrachtgever:
- Inloggegevens verstrekt aan de studenten voor het analyseren van het dataverkeer op de website
- Beschikbaar is voor het verzorgen van een briefing en tussentijdse feedbackmomenten voor de studenten (goed bereikbaar)
- Wordt uitgenodigd voor de eindpresentatie op school en ontvangt het opgestelde adviesrapport