Blogs Meer inschrijvingen voor de nieuwsbrief van Carpworld.com

Meer inschrijvingen voor de nieuwsbrief van Carpworld.com

Auteur:
Annemarijn Quittner
Leestijd: 4 minuten
Geplaatst op 30 mei 2022

Wij zijn Jelmer Simmes en Kay Kluge van de minor Digital Marketing. Voor de Digitale Werkplaats Twente hebben wij een Social Media campagne uitgevoerd voor Carpworld.com.

Wat was de vraag?

Kunnen jullie het aantal inschrijvingen voor de nieuwsbrief verhogen?

Wat was onze oplossing?

In deze campagne hebben wij twee verschillende Facebookadvertenties geplaatst waarbij het verzamelen van e-mails vooraan stond. Dit werd gedaan door middel van het inschrijven voor een nieuwsbrief. Aan het inschrijven stond een win-actie gekoppeld.

Onze campagne was als volgt opgebouwd: We hadden een advertentie op Facebook gezet voor Carpworld.com waarin een link stond naar een landingspagina. Op deze landingspagina kon je je inschrijven voor de nieuwsbrief, je adres, telefoonnummer en overige gegevens invullen. Al deze gegevens zijn erg kostbaar voor het karpervisbedrijf.

Resultaten

Na de eerste advertentie hebben 74 mensen zich ingeschreven voor de nieuwsbrief. Wordt hier 10% van een klant, naar beneden afgerond 7, levert dit erg veel op voor het karper visbedrijf. Dit zal per jaar 3500 euro opleveren. Neem daarvan een winstmarge van 30%, 1050 euro, en je hebt een bijzonder hoog rendement voor een 100 euro kostende advertentie.

De tweede advertentie heeft iets minder goed gescoord dan de eerste week. Hier ging het e.e.a. mis met de opzet van de campagne. In de eerste 24 uur werden ook de vrouwen meegenomen in de doelgroep, waardoor dit ten koste is gegaan van de resultaten. Ook al zou een vrouw zich inschrijven, dan zou het waarschijnlijk ooit een klant kunnen worden.

Over Carpworld.com

Het doel van karper speciaalzaak Carpworld.com is om de karper vissers van Nederland te voorzien van een uitgebreid en kwalitatief assortiment, waarbij kennis en advies, klantvriendelijkheid en een uitmuntende service de leidraad is.

Carpworld.com is al bijzonder ver in digitalisering. We hebben dus ook een hoop mogen leren van deze samenwerking. Gelukkig zijn wij, volgens het bedrijf, ook een waardevolle toevoeging geweest voor de digitalisering van het bedrijf.

Meer informatie of vraagstuk?